poniedziałek, 22 grudnia 2014

Seriale, które odmieniły moje życie

  Dziś mam dla was coś w rodzaju Tagu, ale nie znalazłam dokładnie takich pytań na jakie chciałabym odpowiedzieć więc po prostu przedstawię wam krótko wszystkie moje najukochańsze seriale. Nawet jeśli nie ciągnie was do niektórych warto przeczytać- wiele razy żyłam w złych przekonaniach, aż w końcu sama postanowiłam poczytać, obejrzeć i prawie zawsze wciągałam się do końca.


1. Pretty Little Liars 

Jest to właśnie jeden z tych seriali do których miałam trochę uprzedzeń. Wszędzie o nim było pełno, każdy się nim zachwycał, a ja- jak to ja nie chciałam być jak każdy więc postanowiłam sobie "nie, nie obejrzę go!". Jednak jak się zapewne domyślacie moja wola okazała się zbyt słaba i uległam. Obejrzałam pierwszy odcinek (nawet nie do końca) i stwierdziłam, że jest nudny. Jak mogłam ocenić cały serial po pierwszych 10 minutach?! Jakieś pół roku później podeszłam do niego jeszcze raz, tym razem na spokojnie. I w tym właśnie momencie moje życie nabrało nowego sensu. Teraz zabrzmię jak stara panna z kotami, ale nie wyobrażam sobie mojego życia teraz, gdybym nie zaczęła go oglądać, haha.




O co chodzi?

Serial opowiada o życiu czterech dziewczyn, które były najlepszymi przyjaciółkami Allie, dziewczyny która zniknęła/ zginęła (nie wie nikt). Jednak nie jest to życie typu: chodźmy na zakupy, mam nowego chłopaka, moi rodzice mnie nie rozumieją! Oczywiście te wątki się wplatają, ale jest też mnóstwo zabójstw, kłamstw, policji, spisków, a w odcinkach Halloweenowych czasami jest lepiej niż w dobrych horrorach. Poza tym ciągle musimy zastanawiać się kto jest prześladowcą dziewczyn, "A". Po paru obejrzanych sezonach popadniemy w obsesję i wszędzie będziemy zauważać jego obecność. Jednak warto :)





2. The Secret Circle

Sama nie pamiętam jak odkryłam ten serial. Parę dobrych lat temu po prostu zaczęłam go oglądać. Na początku był trochę nudny, ale po kilku odcinkach zaczynamy doceniać jego klimat. Zawsze interesowały mnie tematy magii, a ten serial jest po prostu odzwierciedleniem mojej osobowości. Idealnie się w nim odnalazłam, jeśli rozumiecie o co mi chodzi. Świetnie rozumiem się z główną bohaterką Cassie. Jest to chyba jedyna fikcyjna postać, z którą mogę aż tak bardzo się utożsamiać, i z wyglądu, i z charakteru.




O co chodzi?

Mama Cassie ginie w pożarze. Dziewczyna trafia do babci, z którą rzadko się widywała. Grupka młodzieży w jej wieku się nią wyjątkowo zainteresowała- w małym miasteczku wszyscy wszystko wiedzą. Już w pierwszym odcinku jesteśmy świadkami magii, którą Cassie w sobie odkrywa, a inni jej ją uczą. Każda postać jest inna i czasami ci, którzy wydają się dobrzy okazują się zupełnie inni. Tak jak wspominałam wcześniej- warto oglądać cały serial choćby ze względu na wyjątkową, magiczną atmosferę.



3. The Vampire Diaries 

Ten serial wywołał podobną liczbę kontrowersji co wszystkim znany "zmierzch". Jednak jest w nim podobny tylko jeden motyw: Kogo wybierze główna bohaterka? Nie zrażajcie się tylko! Jest to jeden wątek na sto osiemdziesiąt cztery inne :) Tyle się dzieje, że nawet nie zauważamy przeskoków w czasie, zmian uczuciowych bohaterów i pojawiających się ciągle nowych postaci. Po prostu wkraczamy w świat, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Warto oglądać choćby dla Stefana i Damona ;) Jest to jeden z tych seriali, że jeśli przegapimy jeden odcinek całkowicie się pogubimy. To duży plus- nie ma miejsca na nudę!



O co chodzi?

Do spokojnego miasteczka Mistic Falls wraca dwóch braci- Stefan i Damon. To oni wywracają życie wszystkich mieszkańców do góry nogami. Pierwszą "poszkodowaną" jest Elena, która po żałobie śmierci rodziców potrzebuje czegoś nowego co pozwoli jej zapomnieć, tym czymś okazuje się pierwszy z braci Salvatore (przynajmniej na razie). Jej najlepsza przyjaciółka Bonnie odkrywa w sobie czarownice, kolega ze szkoły zaczyna bać się pełni księżyca, a koleżanka Caroline nie umie się zdecydować: pierwotny, wilkołak czy człowiek?! Tyle się dzieje, że przydałoby się wszystko dokładnie rozpisać!



4. Once Upon a Time

Ten serial nie jest aż tak wciągający jak poprzednie. Powiem inaczej- nie żyję nim. Jednak to nie oznacza, że jest gorszy! Tutaj akcja toczy się na pewno trochę wolniej i spokojniej. Każdy odcinek łączy w sobie wątek głównej bohaterki jak i opowieść o jednej baśniowej postaci (np. królewna śnieżka, Bella z pięknej i bestii, kopciuszek, dzwoneczek).  Bardzo miło ogląda się go wieczorami przed snem lub po prostu gdy nie mamy nic do roboty. Osobiście całkowicie wkręciłam się pod koniec drugiego sezonu, bo zachętą był dla mnie czwarty (bohaterowie z FROZEN!!!).



O co chodzi?

Emmę Swan odnajduje jej syn, którego oddała zaraz po porodzie. To on pomaga odnaleźć jej dom, rodzinę i to kim ona jest. Dzięki niemu policjantka dostrzega magię miasteczka Storybrooke. W pierwszym sezonie jej zadaniem jest po prostu uwierzyć. Jest to trudniejsze niż się wydaje i ma więcej znaczeń niż moglibyśmy sobie wyobrazić. Z odcinku na odcinek zauważamy jak zmieniają się bohaterowie. Jak z każdej baśni możemy wywnioskować morały i tym samym wiele mamy do nauki.





Mam nadzieję, że zachęciłam was chociaż do obejrzenia jednego odcinka któregoś z tych seriali.
 Znacie je? Jakie są wasze ulubione seriale?



26 komentarzy:

  1. jezu PLL jest najlepszy ! <3

    http://wercziandweeerczi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też czytałam kilka, ale serial jest dużo ciekawsze według mnie :)

      Usuń
  3. ja seriali nie oglądam, wole zdecydowanie filmy ! :D
    pozdrawiam :)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Pamiętniki Wampirów :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądam je prawie wszystkie, nałogowo wręcz! jednak ostatnio przestałam oglądać the secret cirle ;-)
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja oglądam wiele seriali, głównie takie powszechne. Z samej nudy.
    Mój blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja oddałam swoje serce The Vamipre Diaries, ale od jakiegoś czasu zaczełam oglądać The Originals, Dr. House i American Horror Story. O Once Upon a Time nie słyszałam, ale opis zachęcający ;)

    juully-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Originals przestałam oglądać jak pokazali tę dziewczynę- czarownicę w tym pokoju, czy coś takiego hahah :)

      Usuń
  8. ja wolę PLL w wersji książki :)
    http://cynamonowe-ciasteczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie za mało się w nich dzieje w porównaniu do zamieszania w serialu :D

      Usuń
  9. Pamiętniki Wampirów xd
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ten post jest jezszcze lepszy od poprzedniego, pisanie ich coraz lepiej ci idzie,
    dlatego z niecierpliwością czekam aż opublikujesz kolejny post
    fajny post czekam na kolejny
    wpadniesz do mnie? jeżeli masz chwilkę zostaw komentarz ;)
    obs=obs

    http://tiffani426.blogspot.com
    HTTP://TIFFANI426.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądam PLL :D Polecam ci jeszcze Teen Wolf :D

    niktniewidzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe seriale :P Większośći nie oglądam :C
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com ~ zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam wszystkie oprócz Once upon a Time .
    Uważam, że masz bardzo dobry gust co do seriali. Wszystkie mają w sobie coś wyjątkowego i żaden nie jest podobny.
    Bardzo ciekawy post .
    Pozdrawiam , afaik - blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, dziękuję i zgadzam się- wszystkie zupełnie inne, ale łączy je wyjątkowość :)

      Usuń
  14. Pamiętniki Wampirów uwielbiam, ale mam małe zaległości (czyt. 3-4 odcinki) , które nadrobię niedługo (dzięki,szkoło -.-) :) PLL obejrzałam kilka odcinków z pierwszego sezonu, a potem przestałam xD Nie dlatego, że mi się nie spodobał, tylko z braku czasu :) Kiedyś mam zamiar zabrać się za niego jeszcze raz :) OUAT chciałam obejrzeć, ale opis przy serialu mnie zniechęcił. Po przeczytaniu twojego myślę, że może kiedyś się za niego wezmę :D The Secret Circle - słyszałam o tym i kiedyś na pewno się za niego wezmę :) Ja oglądam jeszcze The Originals i Reign - jeśli kiedyś miałabyś ochotę je obejrzeć to serdecznie polecam <3
    Szpileczka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam w pierwszej kolejności zabrać się za The secret Circle <3 Z Reign już się zaznajamiałam, ale na razie oglądam The 100 i brak czasu :(

      Usuń
  15. TVD odmieniły moje życie w dużym stopniu ! :)
    www.blog017.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam czytać takie wpisy i po prostu uwielbiam PLL. Polecam ci serdecznie "The Walking Dead", może trochę w innym stylu niż te powyżej wymienione, ale na pewno godny polecenia. Opowiada o pewnego rodzaju "epidemii". Jeśli wcześniej o nim nie słyszałaś, to warto zajrzeć, chociażby z ciekawości.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie: DDdiamond-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. O każdym z tych seriali słyszałam. TVD oglądałam do 4 sezonu, potem mocno mnie znudził i przerzuciłam się na o wiele lepsze The Originals. Once Upon a Time zaczęłam dawno temu, ale zrezygnowałam po kilku odcinkach. Wole seriale o zupełnie innej tematyce. Zagubieni, Gra o Tron, Hannibal, Wikingowie, Sherlock, Marvel agents of S.H.I.E.L.D. czy Skazany na śmierć to te, które lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy blog :) Zapraszam na mojego bloga http://tolerancyjna92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń